SALAMASOTAA KANNAKSELLA
----------------------------------------
Karjalan kannaksen kartta 1938
Kenttäpastori tarkasteli vielä vientejään matkastaan Kuusamojärveltä Kivennavalle Ajastajan edellisiltä sivuilta,jotka olivat hien ja sadeveden tuhriinnuttamia marssien aikana:
Toukokuu.Keskiviikko 31.5.
Hyvä marssikeli,mutta märkärakkojen vuoksi oli autokuljetukseen turvauduttava.
20 km.
Ajastajasta puuttuvat kesäkuun 1. ja 2. päivän viennit.
Lauantai 3.6.
Tehtiin 17 km ja saavuttiin Joutajärvelle.
Soitin Hannes-serkulle (Hannes Lukkarinen) K-kärvelle.
Autokuljetukseen piti turvautua.
Kaunista.
(Hannes-setään tutustuin itse Punkasalmella v.1959 kesällä poiketessamme isän kanssa hänen luonaan.Hanneksen talo oli ihan järven rannassa,josta hän kävi töissä läheisellä Putikon pysäkille.Hannes myös oli VR-läinen.Pysäkki sijaitsi aivan Punkasalmen ja Punkaharjun välisen rautatie-maantiesillan läheisyydessä.
Olimme matkalla Savonlinnan kautta Sulkavalle kansainvälisen partiojamboreen aloittamiseen Sulkavan partio-opistolle,jota johti oululainen isän partiokaveri "Pappa" Ollila.)
Sunnuntai 4.6.
Lastaus ja junakuljetuksen alkaminen.
K-järvellä Hannes rouvineen tapaamassa.
Pohjolassa eivät koivut hiirenkorvallakaan.
Maanatai 5.6.
Junakuljetuksen 2. päivä.
Kajaani ½4:n aikaan.
Kaisa Iisalmen asemalla vastassa.
Korviketta ja tuoretta känttyä.
Koivut hiirenkorvalla.
Koivun kukka-hiirenkorva
Keskiviikko 7.6.
Junakuljetuksen 3. päivä.
Kuopio,Mikkeli,Kouvola.
Etelässä jo kaunis kesä.
Torstai 8.5.
Simola,Viipuri,läpi hävitetyn,mutta niin paljon jo jälleenrakennetun Karjalan ihanien seutujen Raivolaan.
Marssi Kivennavalle 26 km.
Oltiin pakotettu turvautumaan autokuljetukseen.
----------------------------------------
Karjalan kannaksen kartta 1938
Kenttäpastori tarkasteli vielä vientejään matkastaan Kuusamojärveltä Kivennavalle Ajastajan edellisiltä sivuilta,jotka olivat hien ja sadeveden tuhriinnuttamia marssien aikana:
Toukokuu.Keskiviikko 31.5.
Hyvä marssikeli,mutta märkärakkojen vuoksi oli autokuljetukseen turvauduttava.
20 km.
Ajastajasta puuttuvat kesäkuun 1. ja 2. päivän viennit.
Lauantai 3.6.
Tehtiin 17 km ja saavuttiin Joutajärvelle.
Soitin Hannes-serkulle (Hannes Lukkarinen) K-kärvelle.
Autokuljetukseen piti turvautua.
Kaunista.
(Hannes-setään tutustuin itse Punkasalmella v.1959 kesällä poiketessamme isän kanssa hänen luonaan.Hanneksen talo oli ihan järven rannassa,josta hän kävi töissä läheisellä Putikon pysäkille.Hannes myös oli VR-läinen.Pysäkki sijaitsi aivan Punkasalmen ja Punkaharjun välisen rautatie-maantiesillan läheisyydessä.
Olimme matkalla Savonlinnan kautta Sulkavalle kansainvälisen partiojamboreen aloittamiseen Sulkavan partio-opistolle,jota johti oululainen isän partiokaveri "Pappa" Ollila.)
Sunnuntai 4.6.
Lastaus ja junakuljetuksen alkaminen.
K-järvellä Hannes rouvineen tapaamassa.
Pohjolassa eivät koivut hiirenkorvallakaan.
Maanatai 5.6.
Junakuljetuksen 2. päivä.
Kajaani ½4:n aikaan.
Kaisa Iisalmen asemalla vastassa.
Korviketta ja tuoretta känttyä.
Koivut hiirenkorvalla.
Koivun kukka-hiirenkorva
Keskiviikko 7.6.
Junakuljetuksen 3. päivä.
Kuopio,Mikkeli,Kouvola.
Etelässä jo kaunis kesä.
Torstai 8.5.
Simola,Viipuri,läpi hävitetyn,mutta niin paljon jo jälleenrakennetun Karjalan ihanien seutujen Raivolaan.
Marssi Kivennavalle 26 km.
Oltiin pakotettu turvautumaan autokuljetukseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti