Suntion klubitauko Juhart 2010 |
HAUTAUSMAAN VESSAN VARTIJA
'Hietaniemen hautausmaalle Helsinkiin on palkattu vartija ohjaamaan viereiseltä uimarannalta kappelin vessaan pyrkiviä .Kertovat Sanomien Kaupunkilehdet. Vähäpukeisia uimareita on nähty vessareissuilla jopa hautajaisten aikana.
Helsingin kaupungin liikuntavirasto ja seurakuntayhtymä ovat yhdessä palkanneet vessaliikennnettä ohjaavan vartijan kesä-heinäkuuksi.'
Uusi Suomi 7.7.2010.
No eippäs ol mikkä uus juttu!
Huokaisi Enkelniemen kappelin haudankaivaja Vihtori Grankvist ruuvatessaan Airam-termospullon korkkia kiinni hautakaivannon reunalla heittäessään voileipäpaperin pallossa kuin koripalloilija hautausmaan polun viereiseen roskakoriin.
Tänä suvenaki tost uimalaitokse rannast o virtanas juassu pualpukkessi pissa-ja paskhättäsii ton meitin kappeli ulkolatrinkki oikke jonos ku jossa armeija aamutoimill juaksevii alokkait.
Ei meiti seurakunnal ols vara värvät mittä vartija kyttämä niire juakssu kovas häräs ja rovast ols sanonu mul,.etmää piräsis niit vähä silmäl .etteiväs kusis lautteil ja heittelis tamppaksei polul.
'Hietaniemen hautausmaalle Helsinkiin on palkattu vartija ohjaamaan viereiseltä uimarannalta kappelin vessaan pyrkiviä .Kertovat Sanomien Kaupunkilehdet. Vähäpukeisia uimareita on nähty vessareissuilla jopa hautajaisten aikana.
Helsingin kaupungin liikuntavirasto ja seurakuntayhtymä ovat yhdessä palkanneet vessaliikennnettä ohjaavan vartijan kesä-heinäkuuksi.'
Uusi Suomi 7.7.2010.
No eippäs ol mikkä uus juttu!
Huokaisi Enkelniemen kappelin haudankaivaja Vihtori Grankvist ruuvatessaan Airam-termospullon korkkia kiinni hautakaivannon reunalla heittäessään voileipäpaperin pallossa kuin koripalloilija hautausmaan polun viereiseen roskakoriin.
Tänä suvenaki tost uimalaitokse rannast o virtanas juassu pualpukkessi pissa-ja paskhättäsii ton meitin kappeli ulkolatrinkki oikke jonos ku jossa armeija aamutoimill juaksevii alokkait.
Ei meiti seurakunnal ols vara värvät mittä vartija kyttämä niire juakssu kovas häräs ja rovast ols sanonu mul,.etmää piräsis niit vähä silmäl .etteiväs kusis lautteil ja heittelis tamppaksei polul.
Rovast ol kyl prinkauttanu uimalaitokse pääkkäril,et miks ei rannal ol kunno vessoi ja luurist oltti sanot,et se o kunna ropleema,ku lavuaari ova veretty uimalaitokse kusiputkast seinäst irti ja pytyt ovat paskapaperist tukos...ja sen huussi korjaukse hoittaa joku privaatti hualtopulju,jollo koko kesä etukätte puukattun.
Yks pikinipukune mimmi ol kerra melkke purot Alma Lunkreeni hautta oikastessas vessa päite hautajaiste aikan ja suruväki joutus koppama suuhusas kilppa nitroi moiset näjyst.
Mää joutusi ohjama neiri siistist hauralt poijes peittämäl se ulospursuva sulo mun mustal jakkutakil.
Et kais mää ole sellane hauttumaa vessavartija ilma mittä liikuntavirasto ja seurakunna erillist nimittämist.
Enämp mullo iltasi valkattava haurankaivuus,etteiväs ne kualnee ylösnousi ehttol ja lähre liikunna puutteest jalottelemma kalmisto polui.
Kylmää ymmärrä et pitkäst makkamiset puuttu kroppa ja kintukki...mut jalottelus pittä oll kohttuski,ettei men porti ulkopualel.
Papinpoika itä-Lontoossa luki nettisivuilta Uuden Suomen artikkelia.
Hänelle automaattisesti tuli mieleen Manilan hautausmaat,missä vainajia haudattiin betonibunkkerikerrostaloihin päällekkäin eikä kuopattu maahan tonttitilan puutteesta.Jokaisella poismenneellä on sievä sementtiyksiö viimeiselle matkalleen.
Ns. köyhien hautausmailla ei ole vartijoita kuin paremmilla,kuten Santa Rosan hautausmaalla,mihin vaimon Antero-isä on haudattuna. Santa Rosan kuuluisia vihreitä niittyjä eli green meadows'ejä kattavat sananmukaisesti maahan pantujen marmoriset hautakivilaatat.Alue on hoidettu ja ruohokentät ovat trimmattuja kuin kynsisaksilla.
Pyhäinmiesten päivänä ja ns. kuolleitten sielujen päivänä hautausmaat täyttyvät tuhansista omaisista lapsikaarteineen,jotka viettävät koko sunnuntain rakkaimpien poismenneittensä haudoilla syöden ja juoden,viettäessään tosi hauskaa pickniciä.
Hautausmaisen parkkialueet ja sinne vievät kadut ovat pullollaan autoja ja liikennettä valvovat lahjottavat poliisit sekä instantrahaa keräävät laittomat pysäköintivalvojat.
Vaalikampanjoiden aikana maahan on julistettu aseenkantokielto,niin pyhäinmiesten päivänä hautausmaillekin on julistettu samanlainen aseentuontikielto sekä alkoholin nauttimieskielto,jota tyypillisesti kaihdotaan.
Eikä ole kovinkaan harvinaista,että moni poismenneen surija on sammunut hautakiven juureen pistooli vyöllään..
Poliisien takavarikoimat giniviinapullot pyhäinmiesten päivän iltana avataan pyhien poliisien omissa juhlissa laitoksella tai pyhän poliisipäällikön luksusvillan verannalla.
Hautausmailla ei ole vessoja,koska filippiiniläinen vessakulttuuri ei tunne käsitettä WC,vaan amerikkalaisen lyhenteen CR eli Comfort Room .Filippiiniläinen CR yleensä on luonto ja hautausmaan poluilla pissatetaan ja kakatetaan pikkulapsia julkisesti,aikuisten häipyessä muovipussit kainalossa läheiseen palmulehtoon,mistä ilmaan heitetään ilojuhlan kunniaksi erivärisiä lentäviä lautasia eli paskapusseja pois näkyvistä haisemasta.
Kaupungin puhtaanapitolaitoksella menee kokonainen viikko valtavan ruoanjäte-ja viinapullomeren korjaamisessa.
Metro Manilan asuntopulan takia moni maalta onneaan etsimään tullut perhe on pysyvästi muuttanut asumaan hautausmaille.
Paikallisessa kerskakulttuurissa rikkaat rakentavat omaisillen marmorisia ja takotaiderautaisia mausoleumeja oikein sarkofaagein,mihin päiväkerjuulta palaavat pesemättömät illan sarastaessa alkavat levittämään kaislavuoteitaan ja köksäämään MacDonaldsin roskiksesta löydetyn kanasiiven innoittamana kanariisikeittoaan puuhiilinuotiolla.Pienen jäteriisipussin saa myös ilmaiseksi marketin takapihalta vihanneksin ja juureksin ja jos on onnekas niin ylikypsän mangon kaikille kalmiston perheenjäsenille.
Asuntopulan lisäksi on myös hautapaikkapula,missä alimpien betonikammio-osakkeista tyhjennetään luista sekä pääkalloista uusien vuokralaisten saapuessa messinkibändin pauhussa valkoisilla Cadillac-ruumisautoilla kalmiston portille.Hautausmaan porteilla yleensä seisoo joukko laittomia hautauspaikka-agentteja,jotka sopivaan hintaan myyvät vanhempia hautakammioita parhaiten maksaville.Sureville hautausmaan muurin edesä myydään halpoja alpakkaisia ristejä,vahakynttilöitä ja taiwanilaisiam muovurukoushelmiä.Savukkeenmyyjät kolistelevat puisien tupakkaloorien kansia kaupitellessaan keuhkovammaisille Hope-menttolisavukkeita,Philip Morrista sekä köyhemmän kansan menttoolia Championin king-sizea yksittäin tai askeittain.
Paikallisen kipsivalimon myyjämummo tarjoaa kipsienkeleitä ja -jeesuksia halpaan hintaan.Kipsipystejä voi liimata hautapaaden päälle Rugby-kontaktiliimalla.Yleensä Rugby-liima on loppuunmyyty kadun liimanhaistajapoikien imiessä kadunkulmassa ruskeasta paperipussista itseään uuteen taivaasen.Portilta voi maksulla palkata itkijälolan haudalle,joka itkisi poimenneen ja oman kurjuutensakin puolesta samaan hintaan.
Yön saapuessa mustana hautausmaan päälle korttelin vilkkaat ruumiinryöstäjät hiipivät hautausmaalle sorkkarautojen ja sementtiämpärien kanssa.Öisen haudanryöstön saldona voisi saada kultahampaita,ranneketjusa ja taskunauriita myytäväksi kulman divariin.Sementtiämpärillä ja muurarinkauhalla muurataan hautakammioiden päätylevyt kiinni ja aamulla hautausmaalle saapuvat jäävät ihmettelemään niin monien uusien hautojen ilmestymistä tuorein rappauksin.
Usea hautausmaalla asuva kerjäläismies työntää carotella-romunkeruukärryjään uusissa mustissa vainajilta lainatuista housuista leikatuissa shortseissa ja muutamalla hampaattomalla nuorella naisella voi kuluneen dusterin eli siivousmekon sijasta olla niskassaan silkkinen juhlamekko..
Jos haluaa pitää omaisensa hautakammion siistittynä ja kukitettuna,joutuu maksamaan haudanvalvojalle sopivan vuosisumman,mikä ei aina takaa haudan jatkuvaa hoitoa.Haudanvalvojan yleensä tapaa hautausmaan takorautaportilla puolihumalassa.Monasti pyhäinmiesten päivänä omaiset ovat havainneet haudassa jo asuvan uuden vuokralaisen.
Papinpoika on useasti keskustellut vaimonsa kanssa tämän vanhimman siskon ja residenttipirun mahdollisesta poismenosta ja hautauskuluista.
Vaimo on puoliäkeissään sanonut ,ettei heitä centavoakaan moisen äkäpussin kuoppaamiseen,kun puolet omasta elinajastaan on pistänyt sille täyshuollon.
Jussi oli ehdottanut kokeneena koiran-ja kissankuoppaajana panevansa mummon riisisäkkiin ja hautaavansa sen Molaven talon takaiselle -tapponiitylle eli Killing Fieldseille,mihin Manilan mafiajengien kostouhrit tavallisesti vsikataan mustien limusiinien ovista.
C'est la vie!
30.10.14
Jälkikirjoitus:
Vaimon äkäpussisisko haudattiin v.2012 katolisin kirkonmenoin Susanna Heightsin. perhehautaan ja hautauskulujen maksajina olivat papinpoika sekä papinpojan vaimo eli äkäpussin nuorempi sisko.
Jussin edesmenneen ruustinnaäidin savolainen sananparsi,että "Se joka uhalla elää.se pierun kanssa haudataan",ei tässä tapauksessa tullut toteen.
Eilen Kuolleiden Sielujen päivänä perhehaudalla olivat lähisukulaiset käyneet siivoamassa ja kukittamassa sekä maalaamassa kultamaalilla poismenneiden nimet hautapaasissa...
Yks pikinipukune mimmi ol kerra melkke purot Alma Lunkreeni hautta oikastessas vessa päite hautajaiste aikan ja suruväki joutus koppama suuhusas kilppa nitroi moiset näjyst.
Mää joutusi ohjama neiri siistist hauralt poijes peittämäl se ulospursuva sulo mun mustal jakkutakil.
Et kais mää ole sellane hauttumaa vessavartija ilma mittä liikuntavirasto ja seurakunna erillist nimittämist.
Enämp mullo iltasi valkattava haurankaivuus,etteiväs ne kualnee ylösnousi ehttol ja lähre liikunna puutteest jalottelemma kalmisto polui.
Kylmää ymmärrä et pitkäst makkamiset puuttu kroppa ja kintukki...mut jalottelus pittä oll kohttuski,ettei men porti ulkopualel.
Papinpoika itä-Lontoossa luki nettisivuilta Uuden Suomen artikkelia.
Hänelle automaattisesti tuli mieleen Manilan hautausmaat,missä vainajia haudattiin betonibunkkerikerrostaloihin päällekkäin eikä kuopattu maahan tonttitilan puutteesta.Jokaisella poismenneellä on sievä sementtiyksiö viimeiselle matkalleen.
Ns. köyhien hautausmailla ei ole vartijoita kuin paremmilla,kuten Santa Rosan hautausmaalla,mihin vaimon Antero-isä on haudattuna. Santa Rosan kuuluisia vihreitä niittyjä eli green meadows'ejä kattavat sananmukaisesti maahan pantujen marmoriset hautakivilaatat.Alue on hoidettu ja ruohokentät ovat trimmattuja kuin kynsisaksilla.
Manilalaisen hautausmaan elävät asukkaat |
Hautausmaisen parkkialueet ja sinne vievät kadut ovat pullollaan autoja ja liikennettä valvovat lahjottavat poliisit sekä instantrahaa keräävät laittomat pysäköintivalvojat.
Vaalikampanjoiden aikana maahan on julistettu aseenkantokielto,niin pyhäinmiesten päivänä hautausmaillekin on julistettu samanlainen aseentuontikielto sekä alkoholin nauttimieskielto,jota tyypillisesti kaihdotaan.
Eikä ole kovinkaan harvinaista,että moni poismenneen surija on sammunut hautakiven juureen pistooli vyöllään..
Poliisien takavarikoimat giniviinapullot pyhäinmiesten päivän iltana avataan pyhien poliisien omissa juhlissa laitoksella tai pyhän poliisipäällikön luksusvillan verannalla.
Hautausmailla ei ole vessoja,koska filippiiniläinen vessakulttuuri ei tunne käsitettä WC,vaan amerikkalaisen lyhenteen CR eli Comfort Room .Filippiiniläinen CR yleensä on luonto ja hautausmaan poluilla pissatetaan ja kakatetaan pikkulapsia julkisesti,aikuisten häipyessä muovipussit kainalossa läheiseen palmulehtoon,mistä ilmaan heitetään ilojuhlan kunniaksi erivärisiä lentäviä lautasia eli paskapusseja pois näkyvistä haisemasta.
Kaupungin puhtaanapitolaitoksella menee kokonainen viikko valtavan ruoanjäte-ja viinapullomeren korjaamisessa.
Manilalaisen hautausmaan pystikierrätystä |
Paikallisessa kerskakulttuurissa rikkaat rakentavat omaisillen marmorisia ja takotaiderautaisia mausoleumeja oikein sarkofaagein,mihin päiväkerjuulta palaavat pesemättömät illan sarastaessa alkavat levittämään kaislavuoteitaan ja köksäämään MacDonaldsin roskiksesta löydetyn kanasiiven innoittamana kanariisikeittoaan puuhiilinuotiolla.Pienen jäteriisipussin saa myös ilmaiseksi marketin takapihalta vihanneksin ja juureksin ja jos on onnekas niin ylikypsän mangon kaikille kalmiston perheenjäsenille.
Asuntopulan lisäksi on myös hautapaikkapula,missä alimpien betonikammio-osakkeista tyhjennetään luista sekä pääkalloista uusien vuokralaisten saapuessa messinkibändin pauhussa valkoisilla Cadillac-ruumisautoilla kalmiston portille.Hautausmaan porteilla yleensä seisoo joukko laittomia hautauspaikka-agentteja,jotka sopivaan hintaan myyvät vanhempia hautakammioita parhaiten maksaville.Sureville hautausmaan muurin edesä myydään halpoja alpakkaisia ristejä,vahakynttilöitä ja taiwanilaisiam muovurukoushelmiä.Savukkeenmyyjät kolistelevat puisien tupakkaloorien kansia kaupitellessaan keuhkovammaisille Hope-menttolisavukkeita,Philip Morrista sekä köyhemmän kansan menttoolia Championin king-sizea yksittäin tai askeittain.
Paikallisen kipsivalimon myyjämummo tarjoaa kipsienkeleitä ja -jeesuksia halpaan hintaan.Kipsipystejä voi liimata hautapaaden päälle Rugby-kontaktiliimalla.Yleensä Rugby-liima on loppuunmyyty kadun liimanhaistajapoikien imiessä kadunkulmassa ruskeasta paperipussista itseään uuteen taivaasen.Portilta voi maksulla palkata itkijälolan haudalle,joka itkisi poimenneen ja oman kurjuutensakin puolesta samaan hintaan.
Yön saapuessa mustana hautausmaan päälle korttelin vilkkaat ruumiinryöstäjät hiipivät hautausmaalle sorkkarautojen ja sementtiämpärien kanssa.Öisen haudanryöstön saldona voisi saada kultahampaita,ranneketjusa ja taskunauriita myytäväksi kulman divariin.Sementtiämpärillä ja muurarinkauhalla muurataan hautakammioiden päätylevyt kiinni ja aamulla hautausmaalle saapuvat jäävät ihmettelemään niin monien uusien hautojen ilmestymistä tuorein rappauksin.
Usea hautausmaalla asuva kerjäläismies työntää carotella-romunkeruukärryjään uusissa mustissa vainajilta lainatuista housuista leikatuissa shortseissa ja muutamalla hampaattomalla nuorella naisella voi kuluneen dusterin eli siivousmekon sijasta olla niskassaan silkkinen juhlamekko..
Jos haluaa pitää omaisensa hautakammion siistittynä ja kukitettuna,joutuu maksamaan haudanvalvojalle sopivan vuosisumman,mikä ei aina takaa haudan jatkuvaa hoitoa.Haudanvalvojan yleensä tapaa hautausmaan takorautaportilla puolihumalassa.Monasti pyhäinmiesten päivänä omaiset ovat havainneet haudassa jo asuvan uuden vuokralaisen.
Papinpoika on useasti keskustellut vaimonsa kanssa tämän vanhimman siskon ja residenttipirun mahdollisesta poismenosta ja hautauskuluista.
Vaimo on puoliäkeissään sanonut ,ettei heitä centavoakaan moisen äkäpussin kuoppaamiseen,kun puolet omasta elinajastaan on pistänyt sille täyshuollon.
Jussi oli ehdottanut kokeneena koiran-ja kissankuoppaajana panevansa mummon riisisäkkiin ja hautaavansa sen Molaven talon takaiselle -tapponiitylle eli Killing Fieldseille,mihin Manilan mafiajengien kostouhrit tavallisesti vsikataan mustien limusiinien ovista.
C'est la vie!
30.10.14
Jälkikirjoitus:
Vaimon äkäpussisisko haudattiin v.2012 katolisin kirkonmenoin Susanna Heightsin. perhehautaan ja hautauskulujen maksajina olivat papinpoika sekä papinpojan vaimo eli äkäpussin nuorempi sisko.
Jussin edesmenneen ruustinnaäidin savolainen sananparsi,että "Se joka uhalla elää.se pierun kanssa haudataan",ei tässä tapauksessa tullut toteen.
Eilen Kuolleiden Sielujen päivänä perhehaudalla olivat lähisukulaiset käyneet siivoamassa ja kukittamassa sekä maalaamassa kultamaalilla poismenneiden nimet hautapaasissa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti